O obveznem prispevku
Različne vrste promocije se financirajo različno
Promocija po zakonu o promociji se financira delno iz proračuna, delno pa iz prispevkov sektorja, za katerega se promocija izvaja. Promocija sheme kakovosti »izbrana kakovost« se financira delno iz zbranih prispevkov sektorja, ki se je odločil za vstop v promocijo, delno pa iz proračuna Republike Slovenije. Prispevki sektorja se zbirajo na posebnem računu na MKGP in so uporabljeni izključno samo za promocijo tega sektorja.
V zakonu je določen način izvajanja promocije in razmerje sredstev, ki jih prispevata posamezen sektor in država.
Vsebina promocije | Prispevek sektorja in države | |
---|---|---|
Splošna promocija | Zagotavljanje informacij potrošnikom o značilnostih pridelave in predelave, o sistemih zagotavljanja kakovosti, varnosti in sledljivosti, o posebnih lastnostih in prehranjevalnih koristih ter priporočenem dnevnem vnosu kmetijskih in živilskih proizvodov. | 25 % zbranega prispevka sektorja; prispevek države ni omejen |
Promocija sheme kakovosti | Informiranje potrošnikov o pomenu in značilnostih nove nacionalne sheme kakovosti »izbrana kakovost« ter promoviranje kmetijskih proizvodov s to označbo. | 75 % zbranega prispevka sektorja; država lahko prispeva do največ 50 % vseh sredstev za ta namen |
Za izračun prispevka za promocijo si lahko pomagate z aplikacijo EZPP
Za pomoč pri vstopu v aplikacijo lahko pokličete na telefonsko številko 01 478 85 90 ali pišete na ekc@gov.si
DDV
Vsi zavezanci za plačilo prispevka v sektorju mleka ter sektorju govejega in perutninskega mesa so zavezani plačevati prispevek po zakonu o promociji. Prispevek se odšteje od končnega zneska, ki že vsebuje DDV.
Na izstavljen račun je potrebno napisati klavzulo: Prispevek ne predstavlja plačila za opravljeno dobavo blaga ali storitev v skladu z Zakonom o davku na dodano vrednost in ne nastane obveznost obračuna DDV.
Za kaj so porabljeni prispevki
Vsa sredstva, zbrana s strani zavezancev za plačilo prispevka v posameznem sektorjih (mleko, meso, sadje …), se porabijo izključno za promocijo in informiranje tega sektorja in se ne uporabljajo za druge namene. Npr. sredstva zbrana s strani pridelovalcev in predelovalcev mleka se namenjajo zgolj za promocijo mleka in mlečnih proizvodov, enako velja za vse ostale sektorje, ki vstopijo promocijo.
Poraba sredstev je transparentna in nadzorovana s strani Sveta za promocijo. Poleg tega MKGP redno izvaja meritve učinkovitosti izvajanja promocije in doseganje zastavljenih ciljev.
Sredstva so namenjena za oglaševanje v klasičnih medijih (TV, radio, tisk, splet in digitalni kanali, zunanje oglaševanje ipd.), za označevanje na maloprodajnih mestih, za izdelavo in razdeljevanje publikacij in promocijskega materiala neposredno potrošnikom, za degustacije vzorcev kmetijskih in živilskih proizvodov na mestih prodaje ter različne promocijske, izobraževalne in informativne dogodke.
Višina prispevka se med sektorji razlikuje:
Pomagajte si z naslednjimi povezavami.