Kako prepoznati pridelke in živila višje kakovosti?
Shema Označba višje kakovosti zajema kmetijske pridelke in živila, ki so po svojih specifičnih lastnostih boljši od istovrstnih kmetijskih pridelkov ali živil in od njihove minimalne kakovosti, če je ta predpisana. Specifične lastnosti kmetijskega pridelka ali živila se določajo glede na sestavo, senzorične lastnosti in fizikalno-kemične značilnosti ter način pridelave oziroma predelave. To lahko recimo pomeni, da vsebujejo večji sadni delež, kot je predpisano, ali pa so bili morda izdelani brez dovoljenih aditivov.
Če se kupec odloči za živila, ki nosijo označbo višja kakovost, se torej vsekakor lahko zanese, da kupuje izdelke z dodano vrednostjo. Ti izdelki so namreč izdelani po predpisanih specifikacijah in morajo dosegati predpisane standarde, njihova kakovost pa je ves čas še dodatno spremljana in kontrolirana.
Piščančje meso in izdelki z navedbo vir selena ter pivški piščanec in izdelki z omega 3
Bistvena prednost »pivškega piščanca z omega 3« je, da vsebuje dvakrat več skupnih omega 3 maščobnih kislin kot meso po običajni tehnologiji vzrejenih farmskih priščancev. Poleg tega ima ugodno razmerje med esencialnimi maščobnimi kislinami omega 6 in omega 3. Zakaj je to pomembno? Čeprav človeško telo za zdravo funkcioniranje potrebuje tudi maščobne kisline omega 6, lahko prevelik vnos le-teh telesu škodi – še posebej, če je nesorazmeren z vnosom omega 3 maščobnih kislin. V »pivškem piščancu z omega 3« razmerje med omega 6 in omega tri maščobnimi kislinami znaša približno štiri in pol proti ena in je v skladu s priporočili Svetovne zdravstvene organizacije, medtem ko je razmerje v piščančjem mesu standardne reje približno deset proti ena. Ugodno razmerje med kislinama omega 3 in 6 so v Pivki dosegli na naravni način, s krmo, v kateri so mešanici žit dodana posebej pripravljena lanena semena, ki so naravni vir maščobnih kislin omega 3.
Tudi linija Piščančje meso in izdelki z navedbo vir selena je dobra naložba v zdravje. Selen ima kot antioksidant dokazano vlogo pri izboljševanju delovanja imunskega sistema in ščitnice. Za odraslega človeka znaša priporočen dnevni vnos selena med 30 in 70 mikrogrami. Piščančje meso in izdelki z navedbo »vir selena« vsebujejo vsaj 8,25 mikrograma na 100 gramov mesa ali piščančjih izdelkov. Tudi selen, ki je v tu predstavljenih Pivkinih izdelkih, je v meso vnešen z ustrezno prehrano živali.
»Za nas kot proizvajalca to predstavlja dodatne stroške razvoja, analiz in vodenja, predvsem pa stroške krme,« svojo zavezanost shemi višja kakovost pojasnjuje predsednik uprave Pivka perutninarstvo Janez Rebec. »Vendar kljub temu nadaljujemo s programom, saj želimo slovenskim potrošnikom nuditi vrhunske izdelke z dodano vrednostjo, ki so lahko dostopni vsakomur. Ob tem bi želel še dodatno izpostaviti, da reja pivškega piščanca večinoma poteka na Krasu, kjer ni intenzivnega kmetijstva, poleg tega imamo prevetreno ozračje in zelo ugodno mikroklimo za rejo piščancev. Krmo iz naravnih žitaric pripravljamo v lastni mešalnici krmil, pohvalimo se lahko tudi z lastnim kemijskim in mikrobiološkim laboratorijem, za nameček pa veliko vlagamo v razvoj kvalitetnih izdelkov brez nezdravih dodatkov. Nasploh vam lahko zatrdim, da ponuja piščančje meso slovenskega porekla najvišje standarde kakovosti, varnosti in sledljivosti!«
»Vsi skupaj se čedalje bolj zavedamo, da smo kot družba odgovorni za zdravje in obstoj naših prihodnjih generacij. Slovenska živilska podjetja smo v primerjavi s podjetji podobnih branž v svetu majhna. Imamo sicer najsodobnejšo tehnologijo in bogato znanje, kljub temu pa ohranjamo domačnost, oseben pristop in tradicionalno pristne okuse. Zagotavljamo cenovno sprejemljive in hkrati kakovostne domače izdelke. Vsekakor razumem, kako pomemben dejavnik nakupa je končna cena. A slovenskega kupca bi rad še enkrat pozval, naj pri nakupovanju pomisli, kako veliko nas lahko kot skupnost stane, če ne bomo kupovali naše domače kakovosti! Zaradi tega dobijo priložnost tuja podjetja, ki proizvajajo enovrstne izdelke z nepreverjeno surovino, recepturo in postopki dela. Časi kličejo po informiranem potrošniku, ki pozna vse slabosti in prednosti posameznih izdelkov in pri trgovcih zahteva preverjeno poreklo in kakovost!«