Zakaj kuhati skupaj z otroki?
V študiji med razredi četrtošolcev so v pouk matematike in naravoslovja vključili uporabo praktičnih dejavnosti, povezanih s kuhanjem in hrano. Izkazalo se je, da se je poleg njihovega izboljšanja prehranskega znanja in prehranskih vzorcev občutno izboljšalo tudi njihovo znanje iz naravoslovja in matematike.
Kuhanje skupaj z otroki lahko prinese mnogo bolj daljnosežne učinke, kot smo si kadar koli predstavljali. V študiji, narejeni na vzorcu osemnajstih razredov četrtošolcev, kjer so v pouk matematike in naravoslovja vključili uporabo praktičnih dejavnosti kuhanja in priprave hrane, so prišli do presenetljivih ugotovitev. Ne le, da so otroci v primerjavi s sovrstniki iz 16 kontrolnih razredov izboljšali svoje prehransko znanje, temveč se je tudi občutno izboljšalo njihovo znanje iz naravoslovja in matematike.
Matematika in naravoslovje v vsakodnevnih situacijah
Izkazalo se je, da učenje branja recepta in priprave hrane zajema številne ključne šolske predmete. Že branje recepta v slovenskem ali tujem jeziku spodbuja širjenje terminologije ter urjenje razumevanja zapisanega. Sposobnost tehtanja in merjenja sestavin izboljša tudi razumevanje matematičnih konceptov volumna in mase, zaradi česar otroci izboljšajo svoje veščine reševanja problemov.
Razvijanje zdravih prehranskih navad
Vključevanje otrok v kuharske aktivnosti že v zgodnjem otroštvu pomaga izoblikovati bolj zdrave prehranske vzorce. Izkazalo se je, da so otroci, ki sodelujejo pri kuhanju, že zelo zgodaj motivirani za zdrav način prehranjevanja in med obrokom pojedo občutno več zelenjave. Tudi v prej omenjeni študiji so bile razlike med otroki najočitnejše pri pogostejšem uživanju sadja in zelenjave ter zmanjšanem vnosu sladkorja in skupne zaužite energije.
(Povzeto po: Prehrana.si)